Friday, January 26, 2007

Ses ses, bir iki deneme


habire aklimda aslinda blogu guncelle deyip duruyor kafamin icindeki minik ses ama gel gor ki o kadar abuk sabuk seylerle mesgul oluyorum ve dikkatim dagiliyor ki her nete girdigimde kalkarken hem cok zaman gecirmis oludugum icin bilgisayar goresim gelmiyor hem de blogumu guncellemedim diye cok buyuk bir vicdan azabi duyuyorum..bak gene isini bitirmeden kalkiyorsun diye.. hos kimselerin okudugu da yok ya :D iste kendimiz caliyoruz kendimiz agirliyoruz :))

yeni yila girdik iste, 2007'nin ilk ayini da bitirdik sayilir..zamanin gene ne kadar cabuk gectigini fark edip panik oluyor insan..daha yapicak cok seyim vardi diyerek gozlerini kapama korkusu iste

Buralarda havalar cok guzeldi. ama ben bu durumdan pek memnun degilim sahsen. butun ciplakligi ile kuresel isinmayi hergun goruyoruz. 31 aralik 2006 aksami 12 dereeydi bruksel!!
mevsimler degisti, bir haftadir ancak gercekten de kis geldi diyebilirz, butun 1-2 derece civarinda disarisi, kisin olmasi gerektigi gibi iste.. ama hala kar yok..

gecen aksam arkadasimla msn'de konsuurken o aksam pisirdigim yemekten bahsettik. yemek gunlugu degil benim sitem ama cok severim yemek yapmayi, e dediklerine gore de yenilcek cinsten oluyormus genelde :D

dun aksam aldigim iki parca taze ton baligi steak'i pisirdim (orkinos diye de biliniyor ton baligi)

tarifi internetten buldum tabii ki de :))
aslinda evde de birsuru ton baligi tarifi vardi ama bu daha bir uzakdogu olunca bunu yapmaya karar verdim
10 dakkikada yemek hazirdi :)

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=recipe&dbid=153

iste bu yemegi yaptim, kaynak gostermeden de bahsetmek istemedim sahsen, onun icin ingilizce olmasina ragmen hem resmi var hem yemekle ilgili butun besin degerleri de var

turkcesini de bir anlatiyim ben gene:

bir limonun suyunu siktim
yeteri kadar limon suyunu balik steaklerine surdum

bir kenarda 3 yemek kasigi kadar dogranmis taze sogani
1 yemek kasigi rendelenmis taze zencefili
soya sosunuzu (2 yemek kasigi kullanilcak)
mirin pirinc sirkenizi (2 yemek kasigi)
tuzu karabiberi hazir tutun

onceden iice isitilmis tefal tvaniza (azcik zeytinyag da koydum ben) ton baliklarini koyup iki tarafli pisirin (4dakka da pisio normalde)

pitikten sonra bir tabaga alip, ustunu aluminyum folyo ile kapatin ki sogumasin

tavanin altini ksitim bir de ocaktan ilk basta aldim, yoksa soya sosunu doktugum anda uctu gitti

soya sosunu
mirin'i
zencefili
bir kasik daha limon suyunu
ve taze soganlari tavaya koyun ve karistirarak bir dakka soteleyin

ben ton baligini bir daha tavaya aldim bu asamada
iki tarafini da cevirdim ve sonra tabaklara servis ettim

yanina da brokoli hasladim
azcik onceden suyu kaynatmak gerek
ama ayni surede hazir oluolar :)

cok guzel bir yemek oldu, kalorisi dusuk, lezzeti inanilmaz

bugunluk bu kadar diim

daha sik guncellemeye ozen gostericem, hatta aliskanlik edinsem bilgisayar basina oturur oturmez ilk is bunu yapmsam olucak aslinda ama.. ben mailler, gazeteler derken...

2 comments:

Anonymous said...

Sevgili Aslı,
Blogunu adım adım gezdim ve sık kullanılanlara ekledim.Dediğin gibi sık sık güncellesen iyi olur bundan sonra takipçinim çünkü...:)

Asli A. said...

canimmm :)
evet ii diilim guncelleme konusunda, halbuki cok da cenem dusuktur :P
begendigine cok sevindim, yaziyorum iste aklimdan gecen herseyi.