Sunday, April 20, 2008

The 99

Bugun internette gazete karistirirken bu ilginc habere rastladim.

Fantastik cizgi filmlere ve kahramanlara olan ilgimden oturu de cok merak ettim The 99 cizgi romanini. Internette biraz gezip merakimi giderdim:

The 99, dunyanin cesitli yerlerinden normal insanlarin bir sekilde Allah'in 99'un ismindeki mistik gucten(Nur taşlarina yazili) faydalanarak kotuluklere ve felaketlere karsi beraber olup savasmalarini konu aliyormus.

Cizgi kahramanlarinin yaraticisi, Dr. Naif Al-Mutawa, kahramanlar icin sectigi Allah'in 99 isminden, insanoglununda da bulunabilecek ve Islamin temelini olusturan iyilik ozelliklerini sectigini vurguluyormus. Altini cizerek, ozellikle Allah'a mahsus olan Ilahi 30 ismin yer almadigini belirtiyormus. (Youtube'da seyrettigim bir habere gore)

Benim anladigim kadar, The 99'i yaratmasinin asil amacinin, gunumuzdeki mevcut butun super kahramanlarin ya Hristiyan kulturunden, ya da Japon kulturunden ortaya ciktigini dusundugu icin, The 99 ile Islam kulturunu ve Islamin felsefesini cok farkli bir boyutta dunya capinda insanlara ulastirabilecegini dusunulmus.

Fikir olarak bence guzel, budizmin mistikligini japon cizgi romanlarinda hissedebiliyoruz, kapitalist dunyanin muhtesemligini de inceden inceye butun Marvel cizgi romanlarinda bilinc altimiza yerlestiriyoruz :) E bu sefer de Islam'in guzelligini yaymakta kullanilsin su cizgi romanlar.

The 99 hakkinda daha ayrintili bilgiye buraya tiklayarak ulasabilirsiniz isterseniz.


Bu haberi okudugumda, altindaki okuyucalarin yorumlari beni cok dusundurdu. Bazilari Islam'la, Allah'la bu sekilde para kazanilamiyacagini savunuyordu, bazilari ise iste para ugruna araplarin dini bile satabildiklerini belirtiyordu. Bazilari da Danimarka ile yasanilan karikatur krizinin bir benzeri olduguna deginiyordu.

Dinlerin cok hassas bir konu olduguna tamamen katiliyorum ama herseyi bir saldiri bir saygisizlik olarak da algilamamak lazim bence. Fikir olarak gayet guzel: Islam'in temelinde yatan butun iyiligi cizgi roman sayesinde butun dunyaya ulastirmak.

Hmm? evet tabii bundan cok buyuk paralarda kazanilacagi kesin ama, ben gene daha naif ve daha iyimser yaklastim bu konuya sanirsam :)

Nazicane dusuncem...

No comments: