Monday, June 25, 2007

Chicon.. Endive.. Witloof.. Hindiba.. Andiv Salatasi


Iste soz verdigim gibi, daha once bahsettigim favori salatlarimdan birisi olan hardal soslu hindiba salatasi... Tarifi tabii ki dilimden dusmeyen BBC Good Food'un, 101 Simple Supper kitabindan. Valla beni kesin maasa baglamalari gerek artik.. bu kadar reklam da olmaz ki kardesim :)

Hardal soslu Hindiba (andiv) Salatasi -4 kisilik

- 5-6 adet hindiba (istege gore dilimlenmis veya yaprak yaprak yikanmis)
- 1 adet kabuklu kirmizi elma, ince ince dilimlenmis (ben bu sefer koymadim)
- yarim cag bardagi ceviz ici (istenilirse daha az veya dah cok hatta hic konmadan da olur)
- istenilen miktarda rendelenmis/ ince dilimlenmis veya kup kup kesilmis cheddar peyniri

Sos : 5 yemek kasigi zeytinyagi, 2 tatli kasigi bal, 1 yemek kasigi hardal (taneli hardal daha sik ve guzel oluyor ama yoksa normal hardal da olur), 2 yemek kasigi limon suyu, tuz ve karabiber


- Sosu kucuk bir kasede butun malzemelerin iyice karismasini saglayarak hazirlayalim.
-Suslemek icin bir kenara bir miktar peynir ve ceviz ayirdiktan sonra butun malzemeleri bir salata kabina koyalim
- Sosunu dokup butun salatayi karistiralim..
- Ayirdigimiz peynir ve cevizle susledikten sonra ustunden taze cekilmis karabiber dokup servis edelim..

Sirf salata yenilecekse ayri ayri tabaklara hazirlanabilir (benim bu sefer yaptigim gibi) , sosu bolusturup servis edilebilir. Sulu olmayan butun et/tavuk/balik yemekleriyle guzel gidiyor.

Cheddar yerine emental peyniri ile de denedim, fena olmadi.. ama anlasilan su ki yogun aromasi olan peynirlerle guzel gidiyor hindiba (belki comte peyniri ile de guzel olur). balli hardalli sosu da normalde azcik acimtirak bir tadi olan hindibayi yumusatiyor..

Benim cok begendigim ve her yedigimde mmmmmmmmm enfes dedigim bir salata bu :) Umarim sizlerle begenirsiniz..

Afiyet Seker olsun :)
Kalin Saglicakla...



P.S. : Internette fransiz ve yabanci peynir cesitleri hakkinda turkce bilgi aradim ama cok fazla birsey bulamadim, buradan az da olsa birkac tane dunyaca unlu ve yaygin kullanimli peynir cesitleri hakkinda kisa bilgiler var. Ilgilenenlere :)

Ekstra P.S .: Bir de belki yabanci (e cogu fransiz iste) peynir cesitleri hakkinda kisisel yorumlarimi da ekleyerek kisa bilgiler verebilirim bir ara.. hmm?? neden olmasin??

(giderek yemek agirlikli oldu benim blog valla.. hepsi tipik bir midesine duskun boga burcu olmamdan kaynaklaniyor, valla :D benim sucum yok yani.. ehe ehe :D)

1 comment:

Anonymous said...

Asli, canim yeniden bi merhaba diyim dedim blogundan. Dun seninle konusmak, mailini almak cok iyi geldi... Ben bildigin gibiyim iste senin tariflerini not ediyorum ki eve cikinca (daha sozlesmeyi imzalamadim) senin muhtesem salatalarindan yapabileyim.. Ya bi bitseydi su otel gunlerim, nasil baydim anlatamam yani bence bi insan evladi bi aydan cok otelde kalmamali nasil oldugunun hic onemi yok otelin... En guzel yerde Alsterin kiyisinda, en iyi otellerden birinde kaliyorum, havuzundan saunasina, masajina, guzellik salonuna kadar herseyi var ama gel gor ki mutsuz bi kisiyim, cunku otel ya... Yani insan asla kendini evinde gibi hissedemiyor, umarim bu hafta sondur, eger sozlesmeyi imzalayabilirsem (yani yollarlarsa) bu cumartesi tasinmayi planliyorum... Sizi de en kisa zamanda bekliyorum... Diyeceksin ki niye mail atmadin da burdan yaziyorsun dunden beri kimse "comment" yapmadi dedim tek basina takilma blogda (okuyanin cok olduguna eminim ama yazan olmadi) diye burdan yaziyorum...

Bu arada her an bekliyorum sirket ITsinden senin sayfani da yasaklamalarini cunku ole guzel yaziyorsun ki okurken vaktin nasil gectigini anlamiyorum... Bu arada ben de la tweez den aldim gayet guzel hos kullanimi da kolay da ya azicik bole cok ciddi is yapiyorsun havasi vermese daha iyi olacakmis sanki...

Opuyorum ben seni ve ilkeri simdilik... Iyi tatiller diliyorum simdiden, yine bi arasiriz diye umuyorum siz tatile gitmeden. En azindan ben eve tasinirsam ev tel. numarasini vermek icin ararim diye dusunuyorum... Ama gordugun uzere hersey dusunce bazinda.. Bu arada ev 74 metrekare :)