Thursday, January 26, 2012

Alışveriş Hakkında Öğrendiklerim&Unutmadan yazmam gerekenler..

New York'a geleli 2,5 ay oldu bile.

Yazacaklarım aslında benim gibi Amerika'yı yeni keşfedenlerin daha çok işine yarayacaktır ama olsun, buraları bilenler de belki okurken ilk şaşkınlıklarını hatırlarlar (ya da bana şaşarlar :-P)

İşte, daha yeni sayıldığım için ve henüz şaşırmaya devam ediyorken unutmadan yazmam gereken birkaç şey var aklımda. Ki daha fazla alışıp bunları görmemeye başlarsam, bulanık anı olarak kalacaklar aklımda ve bir bakmışım kapılmışım NYC'un akışına, e yazık olacak o şaşkınlıklara (kafiyeli mi oldu, ne? :-D)

Bir de alışverişle ilgili birkaç tüyom var :P

Haha, 2,5 ayda çok mu New York'lu oldum da hemen tüyolar verebiliyorum? Hayır tabii ki!! Hatta kendime 3 senenin sonunda bile "New Yorker" diyeceğimi sanmıyorum.. Pfff !! Zaten öğrendiğim şeyler de hep internet ortamında (New Yorklu önce araziye iner kardeşim! E ben daha araziye bile inememişim 2,5 ayda.. ooof offf :-/ )

Bu arada bu bilgilerin çoğunu, gene bizim gibi New York'a yeni gelen (4 ayı dolmuş ama!) bir arkadaşımızdan edindim, kendisi de bu tüyoları Hakiki New Yorker bir arkadaşından edinmiş ;))

Yani kaynak sağlam, ben ise New Yorker'ın suyunun suyu oluyorum bu durumda ama olsun :-P

Öğrendiklerimin ve izlenimleri şöyle ortaya karışık yanar döner meyve tabağı şeklinde sunuyorum, buyrun :

1- AÇIKGÖZLÜ ol ve fırsatların peşinde koş !

Şimdi bunu yapabilmek için aslında ABD'de uzun süredir oturuyor ve pırıl pırıl bir KREDİ GEÇMİŞİNE sahip olmak lazım... Malesef geldiğimiz andan itibaren çok acı bir şekilde burada kredi geçmişin yoksa (ya da kötüyse)  hiç kimsenin seni adam yerine koymadığını öğrendik (karşılaştığımız trajikomik durumları bir anlatmaya başlasam, sürrel Belçika'dan sonra Amerika'nın çok da farklı olmadığını anlarsınız; bir de hep beraber ağlanacak halimize güleriz :P)

Eğer yukarıdaki şartlar sizin için geçerliyse zaten benim yazdıklarımın hepsi fasa fiso kalır.

Açıkgözlü olmak, indirimlerin sıkı bir takipçisi olmakla başlıyor. Alışveriş yaptığınız her mağzaya email adresinizi bırakmak ve bu şekilde indirimlerden hemen haberdar olmak anlamına geliyor. Hatta burada herkesin peşinde koştuğu indirim kuponlarının evinize ya da eposta adresinize yollanması demek oluyor.

Şu kupon olayını biz "Avrupalılar" (göz kırpma efekti!! ;-P) ilk önce tam kavrıyamıyor olabiliriz, ama gel gör ki bir kavramaya başladık mı, bu sefer kupon manyağına dönüşebiliyoruz :-D

Siz bizim, indirim günü (Noel Ertesi) sabahın 7.30'unda mağaza giren ilk 200 kişi olduğumuz için anında 20 Dolar indirim alabilecek kadar erken kalkabileceğimizi hayal edebilir miydiniz hiç?? Hayır, e biz de edemezdik zaten!  Tamamen tesadüfi oldu ama KUPON'ların gücünü işte o gün anlamış olduk!!!

Neyse, bu kuponları alabilmemin bir kaç yolu varmış..

Efendim birincisi benim gibi Kredi Geçmişi olmayan, Sosyal Güvenlik Numarası olmayan bir HİÇseniz, uzun süredir burada yaşayan arkadaşların cömertliğine güvenmek ilk seçeneğiniz.


İkincisi, yukarıda yazmış olduğum gibi heryere email adresinizi bırakın!



Üçüncüsü ve en kıymetlisi- ki bundan faydalanacak hedef kitle zaten bu bilgiyi ne yapsın, hmmpff :-(
Öhö öhö...Kredi geçmişiniz sağlam, sosyal güvenlik numaranız da varsa,  işte bu durumda o büyük mağzaların verdiği mağza kartlarına hemen başvurun ki, her alışverişinizde ekstra indirimlerden faydalabilin ve gelsin kuponlar gitsin paracıklar!!!

Kuponlara alternatif şimdilik en güzel açık gözlülük dediğim gibi epostalara maruz kalmak.. Napalım, biz sistem dışında kalan, adam yerine koyulman bir gruba dahiliz işte.. Kader utansın.. Buhuuuu !!  :'-(

2-Online Alışveriş sitelerinden KORKMA!




Geldiğimizde henüz ne nereden alınır bilmiyorduk, bir de bildiğiniz gibi sil baştan ev kurma meselesi vardı... O yüzden internet erişimini yakaladığımız her anımızı piyasa araştırması yaparak geçirdik. Bunun sonucu Canal Street civarındaki Mobilyacıları keşfettik. Pahalısını da ucuzunu da gördük. Hatta pahalılarını internet  üzerinden dönemsel olarak ederken, yüzde 50 indirimlerin bile peşinden koşabildik, yihuuuu !!!

Ama en mutlu olduğum şeylerden biri: AMAZON.COM'a yeniden kavuşmak oldu!!

Belçika'da her ne kadar İngilizce kitaplara kolay erişimimiz olduysa da, ben gene de bol bol AMAZON.CO.UK'den kitap ısmarlamıştım...

Burada bu işi daha da bir abartıp, evin bilumum ihtiyaçlarını oturduğunuz yerden, şipşak Amazon'dan halledebiliyorum :)

Yatak başlığı, yatak ayağı, robot,  3D gözlük, vs vs... Hatta daha geçen gün, piyasada çok kolay bulunmayan "Aaaavrupa" malı şampuanımdan ısmarladım ayıptır söylemesi.. (hakkaten ayıp.. pardon.. utandım şimdi :-/ )

Manhattan iyi hoş güzel tabii ama alışveriş konusunda büyük indirim mağzaları elimizin ucunda değil malesef.. O yüzden internet alışverişi hakikaten anlamlı be zevkli oluyor !! Buldu da bunuyor derler bana, biliyorum. Ama bazı şeyleri bir tuşla halledebilmek çok güzel yahu.. bir de evinize kadar getiriyorlar ya! Ah, ah.. ne tatlı bir lüküstür o! :))

Bir sonraki adımım: Market alışverişini Freshdirect.com'dan yapmak olacak: Herşeyi evinize kadar getiriyorlar, taze taze!! Mis mis!!!

3-Online olan herşeyi SEV! 


Eveeet, yukarıda yazan bütün laf kalabalığı aslında bu üçüncü bölüme gelebilmek içindi :-D

İndirimli alışveriş siteleri !!!! BEN VAR ÇOK SEVMEK !!!!

Grupon'u bilmeyen yoktur zaten. Hah, buna bir de şu aşağıdaki listeyi ekleyelim hemen:


-My Habit 
-Lifebooker ve Lifebooker LOOT
-LivingSocial Deals
-OneKingsLane
-Bloomspot


(hemen tıkla, hemen kazan! :P)


Akıllı New York'lu kızlar, şehrin altını üstüne getirmeden, en iyi fırsatlar& indirimler nerede buradan buluyorlar hemencecik :-P

Eee, ben de bu kategoriye inşallah 3 sene sonra, hani belki erişebilirim diyerek şimdiden çalışmalara başladım ve Lifebooker'dan bir sürü ilginç fırsatlar yakalayabildim:

Şimdiye kadar 3ayrı kuaför denedim ve normalden daha ucuza faydalanabildim hizmetlerinden. Bir tanesini de çok tuttum, bundan sonra oraya gitmeye karar verdim ! Yarın ise daha cesur bir adım atarak bir Medikal Spa denemeye gidiyorum.. Hadi bakalım, sağımı solumu yakmazlar inşallah...

Bu siteler NY'a özel değil ama NY'la ilgili çoooooook fırsat var, çooooook!

Mesela şu an aklımı çelen bir Manhattan üzerinde helikopter turu var ki.. kendimi zor tutuyorum valla ! :-D

4- Beni bile bu memlekette İADE edebilirsiniz!! 

İlk başlarda çekingendim.. "Ama nasıl olur? Paketini açtım çoktan.. Almazlar ki geri. Kullandım da bir kaç kez.."  diyen bir genç kadından... giydiği kotu bile iade edebilen bir canavara dönüşme yolundayım!! (yok ama alırken bedenimi yanlış vermişler, iki kere giydim folloş oldu, o yüzden yani. Yoksa o kadar da arsız değilimdir, henüz...)

O yüzden hiçbir fişi atmıyoruzzzz!!! Fişler içinde kaybolmamak için de bu güzel tüketici toplumun ürettiği süper organizatörlerden birini alıp güzel güzel arşivliyoruz fişlerimizi :-D (ben kupon klasörü aldım mesela -Evet, kuponlar için klasör satıyorlar!!!) 






--- PERDE---


Şimdiiiii... unutmadan yazmam gerekenlere gelmeliyim ki hakkikaten bu deliliklere alışıp görmezden gelmeye başlamayım !!

Özellikle Lifebooker'da sunulan hizmetleri göz önünde bulundurunca, ama tabii bu durum New York'un mu yoksa Amerika'nın geneli için mi geçerli bilmememkle birlikte, dehşete düştüğüm çok şey çıktı karşıma...

SIk sık sunulan ve çok normal bir prosedür olarak algılanan bir COLONIC olayı var ki, beni benden alıyor!! (beni benden alması için önce ne olduğunu anlamak için oturup araştırmam gerekti, o kadar bir habermişim meğersem dünyadan!) Meğer tüm Hollywood yaptırırmış, çok sağlıklıymış, vücudumuzu toksinlerden arındırırmış, bağırsaklarımızı rahatlatırmış, sindirim sistemimizi dinlendirirmiş..miş, miş, miş...!!!

Bağırsak Yıkamaktan bahsediyoruz!!!!! Bu biiiiiir !

Sonra bir de kilo verme hapları satılıyor, böyle ne üdüğü belirsiz, hala zararları üzerine tartışılan.. mesela hormonların üzerinde etkisi olduğu söylenilen ve bu sayede kalorileri şıp diye erittiğimiz bir hCG kilo kontrol hapları!!! Bu ikiiiii !!

Favorime geliyorum, ta taaaaaaaaaa!!! Şimdi Sevgililer günü yaklaşıyor, malum.. E insanlar sevdücüklerine özel hediyeler almak ister, sörprizler yapmak ister, di mi? Heheheh.. En orijinallerinden biri de neden süsleme sanatıyla ilgili olmasın ki??? Hatta hakiki Swarovski kristalleriyle süslenmişse, valla insan başka ne ister ki bu dünyada?? İsmi de Vajazzling'miş!!! Hahahaha, işte bu da üç etti! :)))))



Deli bunlar, deli! Valla deli!!

Gözünü sevdiğim aklı başında memleketim (?!).. Avrupalıyız biz kardeşim, klasik güzellikten hoşlanırız biz!! :))

Şaşı bak Şaşır işte!!!Daha çooook öğreneceğim şey var benim, çoook!!!



UNUTMADAN:

- Alınan her hizmet için, ister restoran olsun ister spor salonu, müşterilerin görüş yazdığı www.YELP.com'u mutlaka kontrol edin, bakalım ortalama kaç yıldız verilmiş :))


4 comments:

GiP said...

Afferim, online alisverisi ve iade hakkinin reklamini yapman iyi olmus. Sirketim sagolsun, iyiyizdir

Asli A. said...

Mottomuz: Online'i sev, iadeden korkma, bedava kargo'ya bayil :))

bir de amazon prime'a uye oldum, 3 gun max butun kolilerim geliyor' yihuuuuu!!! - aferim senin sirkete!! :))

DAMLA - DECALAGE HORAIRE said...

Ben bu yazıyı kaçırmışım arada. Okuyunca pek hoşuma gitti doğrusu. Geçen sene ilk geldiğimde kendi duyduğum heyecanları hatırlattı bana. İlk başlarda kupon olayı bana çok heyecan verici gelmişti. Ama kültürümüzde yok ya bizim, kullanamiyorum ben onları. Ya tarihi geçiyor, ya benim almak istediğim üründe kulllanılmıyor,vs vs. Hep red yiyorum. Birkaç kere üst üste kullanamayınca da pes ettim.

Bu sene ise saydığın diğer hususlarda tam bir Amerikalı gibiyiz. Kredi kartı geçmişine sahip, sosyal sigorta numarası olan ve Macy's'den kredi kartına sahip. Son hususa dikkat!

Online alışveriş çok yaparım diye düşünüyordum ama nedense onu da yapamıyorum. Barnes&Noble'ın internet sitesi mağazadan daha ucuza satıyor, ben hala online almıyorum. Bir de Borders'dan sonra onlar için de kapanacağı söylentileri var ya, yardım amaçlı biraz da benimki. Ne kadar ayakta tutabilirsem uğraşacağım artık :)

Yukarda yazdıklarıma bir baktım da, ezcümle, ben Amerikanvari hiçbir şeye alışamamışım ve hayatıma da geçiremimişim aslında. Tüh tüh!!

(Bir de konu dışı ama, bir ara iRobot'u da yazıp, videosunu ekler misin? Herkeste bir iRobot sevdasıdır gidiyor...)

Asli A. said...

İnsan unutur bu ilk izlenimleri veduyguları diye hemen yazmak istedim o yüzden :) Demek aynı şeyler hissediliyormuş, duyduğuma sevindim yoksa kendimde bir gariplik aramaya başlayacaktım.

Kupon mupon dert değil bence ama Macy's kredi kartı üstün bir başarı!! Tebrik ediyorum T.Ailesini :)) Azmedip, çok harcayıp (ödemelerimizi de zamanında yapıp tabii) biz de inşallah birer tane edineceğiz onlardan :-D

İnsana nasıl zorla kredi kartı kullandırıyorlar ona hala şaşıyorum ama!! Ne güzel bankamatik diye birşey var, hesapta ne kadar paran varsa o kadar harca işte! Önce borçlan, sonra ödemesini öğren, sonra seni adam yerine koyalım! Ben bu mantığa öyle çabuk alışabileceğimi sanmıyorum. Neyse, zaman gösterecek.

Kitap konusunda ise e-kitaplara sardık biz, ama ne yalan söyleyim şöyle mis gibi kokan parlak ciltli kitapları da özlemedim değil :-(


(İstek yazısı not edildi, her eve bir iRobot kampanyası başlasın o zaman :-))