Tuesday, January 15, 2008

Ucan Manti !

Gene Star Trek seyrederek ve evde komiklik yaparak gecirdigmiz bu hafta sonu, herhalde azcık sıkıldık ki kendimizi mantı yaparken bulduk bir ara :D

Yani tamam, sırf sıkıldıgımız icin degil.. aslinda uzun zamandir aklimiza koymustuk denemeyi ama ne ben ne ilker zahmetli gozuken manti isine pek girisememistik.. Bu sefer seytanin bacagini kirip oturduk hamurumuzu yogurduk, hamur makinamizdan gecirerek iyice incelttik veee sonunda mantimiza kavustuk :D

Ben buradan, Kayserili mantici teyzelere saygilarimi gondermek istiyorum.. yahu ne uzun ve yorucu ismis?! Hele bir de kapama isini ayakta yaptigimizi dusunurseniz, baya bir yorulduk saka maka...

Simdi gozunuzu korkutmayayim, her seferinde daha efektif metodlar gelistirmeye basardik sonucta.
Ee, insanoglu her isin en kolay ve en pratik seklini hemen bulamasa da, deneye deneye mukemmele ulasiriyor iste- genlerimizde var :P Bu bizim ilk denememizdi o yuzden cok acemice oldu hersey tabii.. Hamuruna kac gram un koyacagimizi bile uzun muzakereler sonucunda (ve uc ayri yemek kitabina bakarak) kararlastirabildik, dusunun artık :) Ama sonucta coook guzel bir manti yemegimiz oldu aksama :)

Valla kendimiz yaptigimiz icin soylemiyorum, cok lezzetli oldu gercekten de :))

Simdi efendim, mantinin birkac puf noktasi varmis.. biz de yaparken fark ettik bunlari ;)
Mesela, Hamurunu kurutmadan kapatacaksin mantilari; bu bi kerem cok onemli, yoksa hamuru birlestiremiyorsun, kapanmiyor :(

İkincisi sistematigi oturtman lazim, bu cok onemli valla. Biz hamuru Makarna Makinasinda incecik sekile getirdigimiz icin her ince seridi, tezgaha koyup butun islemi bitirdikten sonra karelere bolup kapamaya basladik.. Yanliiis :) Hamuru makineden cikarir cikarmaz bolup, harcini koyup kapamamiz gerekiyormus.. iste hem sistematik calisma bu oluyor, hem de hamuru kurtumadan mantilari kapamis oluyorsunuz :)

Ucuncusu kucuk ve duzgun kapama seklini bir kac denemeden sonra oturtturun ve hepsini ayni sekilde kapatin. Bizim mantilar, bakmayin iki ustteki resimde pek bi duzgun ve kucuk olduguna, pek bir azman oldular aslinda hepsi.. (bakiniz hemen ust resim!) Hatta manti gibi kapatamadikca tortellini seklinde kapamaya basladim ben, o da olmadi artik nasil kapatabiliyorsam... Bohca bilem oldu :P Bir de yanimiza icini unladigimiz bir tepsi koymustuk, kapadikca "Viuuuu" tepsiye at :) Ucan manti mi desem yoksa flying tortellini mi desem?? Ee ilker'le birlikte mutfaga girince boyle oluyor :D
Bir de gulmekten ve italyan aksaniyla Flyiiiiiing Tortelliiiini diye yuksek sesle sebeklik yapmaktan, yan komsumuzun bizi duymasi halinde, kendisiyle pek bir dalga geciyor olmamizi dusunmesinden korktuk :D Evet, kendisi İtalyan :)

A bu arada, tortellini ve ravioli seklinde kapamak cok kolaymis... Hmppf, bir de bizim manti kapama seklini denesinler bakalim sonra hamurun ustasi kimmis anlariz :D Bir de kayserili teyzeler gibi bir yemek kasigina 40 tane manti sigdiracak kadar kucuk kapasinlar :) Hadi bakalim.. Hodri meydan :D

E bu kadar Manti maceramizi anlattiktan sonra bari tarifini de vereyim, hani belki siz de bir hafta sonu mutfaga grip manti yapmak istersiniz :) Pek bir eglenceli oluyor, gulmekten isinizin uzayacagini hesaba katin :) ve ilk denemenizde misafir falan cagirmayin.. Hem mantilariniz kocaman kocaman olacaktir hem de mutfaginiz bir savas alanina donusecektir! Benden soylemesi :).

Ucan Manti/ Flying Tortellini

Hamuru:
İki kisi icin 250g un
2 yumurta
bir tatli kasigi sivi yag

Ben bir yumurta kullandim, ikinci yumurta yerine 80ml su kullandim.

Harci:
200-250gr kıyma
1 adet rendelenmis sogan
1 avuc dogranmis maydanoz

***

1/ Unun ortasina bir cukur acarak, icine yumurtayi, suyu ve yagi koyup tahta bir kasikla daireler cizerek, yavas yavas butun malzemeleri karistirmaya baslayin, ortadan baslayip giderek daha genis daireler ciziyorsunuz, ve sonunda sivilar ve un karismis olmali.

2/ Tezgahi unlayip, hamurunuzu tezgahta yogurmaya baslayin.. parca parca dokulmesi gectigi zaman hamur tutmaya baslamis demektir. Hamur parmaklariniza yapismayacak kivama gelmeli ama fazla sert de olmamali.. sert oldugunu hissediyorsaniz azcik su ekleyerek yogurmaya devam edin, fazla yumusak ve mincik haldeyse bu sefer azar azar un ekleyerek yogurmaya devam edin.

Bir Makarna makineniz varsa isin cok kolay demektir, yoksa valla oklavayla minik parcalara boldugunuz hamuru acabildiginiz kadar ince acin.. kolay gelsin :(

3/ Makinenizi tezgaha sabitleyin, kullanma kilavuzunu okuyun (bizim gibi ilk defa kullaniyorsaniz)
Hamurunuzdan bir parca alip en kalin ayarda makineden en az bir bes kes gecirin, dikdortken olmasini saglayin, katlayip gecirin gerektiginde.. Bu isleme guzel bir hamur elde edene kadar devam edin. Hamurunuz hem dik dortken hem de purussuz oldugunda, ayarini bir kac derece inceltin, gene makinadan bir kac gecirin. Bu sefer en ince ayara getirip bir kac kere daha makineden hamurunuzu gecirip artik tezgaha burusturmadan koyun.

Tezgaha koyar koymaz, karelere bolun ve hemen harcini koyarak mantilari kapayin (bekletince kuruyor hamur). Onceden hazirladiginiz unlanmis bir tepsiye kapatilmis mantilari koyun.

3. adimdaki islemi hamurunuz bitene kadar tekrarlayin :)

4/ Buyuk bir tencerede 3-3,5 litre etsuyunuz varsa karistirarak su kaynatin, yoksa tablet et suyu koyun. Su kaynayinca 10 dakika yuksek ateste, tencerenin agizini kapamadan mantilari haslayin

5/ Minik bir sos tenceresinde zeytinyagi, tereyag ve ne kadar kullanicaksaniz domates salcasi ekleyip salcayi pisirin.. son olarak kirmizi biberini ekleyin. Baska bir kapta ise yogurdu ve sarmisagi karistip, hazir tutun.

Mantilari suzup servis tabaginiza koyun, arzu edenlere mantinin suyunu da ekleyebilirler, ben cok seviyorum mesela, daha bi corba gibi oluyor.. mmmm :P
Ustune iste herkezin bildigi gibi sarmisakli yogurt ve biberli sacla sosundan koyupn, nane arti sumak oooh, mis gibi manti oldu iste :)

Afiyet seker olsun :)

4 comments:

GİZEM ŞIVKA PİDECİ said...

Aaaaa costu biri, Tayland'dan uzaya ordan hooop mutfaga dustu!

The Cilbir

Cihan said...

masallah masallah... asli da resetlendi. bir acildi pir acildi. ayni sevki ben de kendi blogumda gormeyi diliyorum. en kisa zamanda. gizem'den bir resetlenme tarifi alayim da!

Asli A. said...

Valla bir acildim pir acildim.. Cosmak ne kelime :D

Ilham perilerimle birlikte kahve ice ice yaziyoruz, konular tek sira halinde beklemede :D

Cihancim, toz tuttu senin blog, gidip geliyorum tık yok :( Reseti cek, yola devam :))

Sevgiler.

Burcu(Chaplin Cafe) said...

Mantı da mantı yani,hem de uçanından.
e daha ne olsun...ben daha şimdiden bilmediğim türk yemeği,tatlısı kalmasın diye çabalıyorum ki Belçikaya yerleşince hamileler gibi aşermeyeyim.bu yüzden ben de mantı yapmıştım :)
gerçi hızlı kapama tekniğini bilmeyince çok uzun sürmüştü ama neyse.
ellerinize sağlık.bakıyorum da ben de mi kocişimi mutfağa soksam ne...yangın falan çıkartmazsa tabi :D
İstanbuldan sevgiler.