Sunday, May 3, 2009

Sinemastik Fantastik Bumbastik



Geçtiğimiz haftalarda seyrettiğim ve yazmak istediğim, ancak bir türlü fırsat bulamadığım bir film var : The Fall

Ben böyle görsel bir şölen görmedim daha önce... Mest bir vaziyette seyrettim, hayran kaldım her kareye. Keşke sinemada seyredebilseydim.

Valla !! O kadar iddaliyim: yok bunun benzeri !! Varsa da bana da söyleyin muhakkak izlemeliyim :)

Sonradan öğrendime göre de hiçbir özel efekt kullanılmamış... Evet evet, kullanılmamış!!

Kostümler muhteşem, mekanlar muhteşem, hikayesi basit ama sürükleyici ve içinizi burkan türden...


Bazı sahneleri Dali'nin tuvalinden canlanmış kareler gibiydi :)

Konusunu anlatmak istemiyorum. Ben bilmeden seyrettim, bence daha güzel oluyor böylesi. Kafanızın içinde hiçbir şeyi kurgulamadan gidip seyretmek en güzeli. Beklentiye girmemek diyeceğim ama beklentiyi şu yukarıda yazdığım satırlarla zaten yaratmış oldum bile, kusuruma bakmayın artık :)

******

Sinemastik fantastik bumbastik konumuzla devam edelim:

Geçen akşam sinemada ne oynuyor diye bakmaya gittiğimizde karşımızda X-Men Origins -Wolverine' in gösterime girdiğini gördük ve hemen bilet aldık :)

Ne ara çekildi de ne ara gösterime girdi ben takip edememişim...

En son 3. filmin son sahnesinde Profesör X' in ölmediğini görmüştük.

Kaldıkları yerden devam ederler diye beklerken, teeee eskilere gitmişler :) E iyi olmuş aslında, Wolverine abinin geçmişini öğrendik.

Yanlız bu sefer sinemada seyretmekten rahatsız oldum ben. Neden mi? Şimdi böyle bol aksiyonlu, görselli, fantastik, "bumbastik" filmlerde ben bi gaza geliyorum ve tezahurat yapasım gelio :P "Yürü beee ! " gibisinden - bir hanımefendiye yakışmayacak cinsten işte :(

Şimdi bir de bu filmin tamamen Hugh Jackman üzerine kurulu olduğunu ele alırsak, tahmin edebileceğiniz gibi bol bol kaslı vücüt sahneleri var. Bana bu sahneler o kadar komik geliyor ki o anda ekrana popcorn,kuryemiş, yani elimde ne varsa atasım geliyor :) Gene "kim turar seni !!" diye de bağırasım geliyor...

E tabii, şimdi fantastik filmler genelde pek kadın seyricilere hitap etmiyor, e Wolverine'i azcık soymak biraz daha çekici hale getirebilir filmi dimi ? Film fragmanına iki kare koysanız yeter, hemen merak uyandırır- yanılıyor muyum yoksa? ;)

E insan o dev ekranda göze güzel gelen şeyler seyretmek istiyor doğal olarak :P Bunda şaşıracak birşey de yok (bakmayın siz dilime düştü bi kere Wolverine!)

Vurdusu kırdısı bahane, kaslısı şahane işte ! ;)

Vin Diesel'in her filmi, Troy'un sevgili baş aktörleri (hafıza tazeleme: Brad Pitt ve Eric Bana), 300 Spartalı'daki boyanmış kaslar, Maximus rolündeki Russel Crowe vs, vs...

Neyse, uzun lafin kısası : o kadar para dökmüşlerdir ki Hugh Jackman'e, tabii ki azcık soyacaklardı (azcık ne kelime?! töbe töbe!)

O komik sahneler dışında (tam saldırı öncesi üstünü çıkaran Wolverine mesela) fantastik film sevenlerin gene çok büyük keyifle seyredecekleri bir 4.film olmuş X-Men Origins bence.

Bakmayın siz takılmama, ben beğendim filmi (hollywood olsun çamurdan olsun grubuna dahil miyim acaba??)

Neyse...

Aa, bir de X-men sevenlere bilmiyorlarsa bir tüyo vereyim bari. Her X-men filminin sonunda, sabırla jenerik yazılarının bitmesini beklerseniz eğer, ekstra bir sahne seyredebilirsiniz.

Bir de, bir de... Cepa'daki sinemaya ilk defa gittim.. Beğendim, koltuklar rahat, ekran süper, gösterim saatleri daha fazla... Güzelmiş yani.

Bumbastik film tanıtım köşemiz bugünlük bu kadar. Yarına bir ödevim var, oturayım artık onu bitireyim bari...

Zaten rapor, yemek, dizi, ödev, blog derken gece oldu gene... Yetmiyor bana 24 saat !! nerede bu devlet? 24 saatlik gün olmaz!! Vatandaş müzdarip!

No comments: