Saturday, August 11, 2007

Kereviz Sapi ve Blue Cheese'li corba


Gecenlerde aldigim kerevizi herzamanki gibi zeytinyagli olarak pisirdim, ama bu sefer kerevizi sapiyla sattiklari icin, saplar oylece kaldi.. neye kullanirsin, nasil pisirirsin??
Corba olarak pisirelim dedik kayinvalidemle ama ben gene bi internetten tarif bakayim derken, super bir kereviz sapi corbasina denk geldim.. Valla su internet olmasa halimiz perisan :(

Yukaridaki resim cok guzel cikmamis, hele benim azcik burusuk olan amerikan servislerim cok kotu cikmis :(
Daha guzel resimleri de cekecez insallah.. Ogreniyoruz iste.. E ama bir cep telefonuyla da ancak bu kadar cekilir aslinda, dimi ama ?


Mavi peynirli kereviz sapi corbasi
3-4 kisilik

- bir kerevizin saplari, yikanmis, temizlenmis ve ince ince dogranmis
- 1 orta boy patates, soyulmus ve kup kup kesilmis
- 1 orta boy sogan, ince ince dogranmis
- 1-1.5 litre su, icine bir tavuk bulyon veya bir sebze bulyon eklenebilir.. evde hazir tavuk suyunuz varsa cok daha guzel olur eminim
-1/2 paket mavi peynir (danish blue-mavi danimarka peyniri, bleu d'auvergne- mavi auvergne bolgesi peyniri veya roquefort- rokfor peyniri kullanilabilir)
- 1/2 kutu krema (150gr'lik paketin)
- bir yemek kasigi tereyag
- tuz, karabiber

1/ Bir orta boy tencerede terayagini erit ve kerevizleri, sogani ve patatesi once bir sotele, ardindan, atesi en kisik ayara getir ve tencerenin ustunu kapatarak 10 dakika pisir (alti tutmayacak bir tencere olmasi onerilir :D)

2/ Atesi yukselt, ve corbanin 1-1.5 litrelik bulyonlu sicak suyunu ekle, once bir fokurdat, sonra orta ateste ustu kapali 30 dakika pisir. Eger sebzeler hala diriyse, pisirmeye devam et...

3/ Tencereyi atesten al ve mavi peyniri corbaya ekle, el blenderiyla corbayi sivilastir.

4/ Servisten hemen once tabaklara veya tencereye kremayi ekle, tabaklara eklenirse kremaya sekil vererek, corba suslenebilir.. ben unuttum yapmayi :(


Sicak sicak servis edin, afiyet seker olsun...

Gercekten de cok guzel bir corba oldu, ekmek banip yencek kadar guzeldi..
Ahahaah :D aslinda asil ilker'in yemesi cok onemliydi... sebze sevmeyen kisi, mmm diye diye sildi supurdu tabagini :)



2 comments:

Yesim said...

Aslı'cım ellerine sağlık, değişik çorbaları seven biri olarak denenecekler arasına girdi bile bu çorba. Tabaklarını da çok sevdim :)

Anonymous said...

Ben corbanin her turlusunu cok severim. Icici olarak! :)
Tariflere yorum yazmakta da zorlaniyorum ama ustun yemek kulturumle (!) hemen bilgi vereyim. Bu kereviz yaratigi her turlu corbaya cok yakısıyor. Domates corbasi, mercimek corbasi ativer ufak parca. yum yummm