Thursday, August 2, 2007

Tiramisu a la Francesca

Buket arkadasimin sabirsizligindan oturu, bir de tarifi zaten blog'a yazma istegimden dolayi alelacele tarifi yaziyorum ilk asamada.. Bu lezzeti paylasmazsam olmazdi.. Acele ettirilmeseydim :), ben de etmeseydim, ki sonra eger unutmazsam cekmeyi, tiramisumun resmini de koyacaktim... ama simdilik buzdolabinda yenmeyi bekliyor :)

Bu tarifi, cok guzel yemek yapan bir italyan arkadasimizdan aldim, evet ismi Francesca :)

Bazilarimizin cig yumurtaya karsi tutumu farkli oluyor.. ama benim yedigim en guzel tiramisu da budur valla.. yapcak bisi yok :(


Tiramisu:

3 taze yumurta (sarilari ve beyazlari ayiralim)
7-8 yemek kasigi beyaz toz seker
500 gr mascarpone peyniri
400 gr kedi dili biskuvisi
buyuk bir kupa sade kahve (sogumasi ve kedi dillerini batirmak icin yayvan bir kaseye koyulabilir)
suslemek icin kakao veya kahve

1/Kahvemizi yapip, sogumaya birakalim

2/Genisce bir kasede yumurtanin sarilarini, sekerle beraber iyice cirpalim
iyice cirpilmis seker ve yumurtaya, mascarpone peynirini ekleyerek karistiralim

3/Ayri bir kapta yumurtanin beyazlarini kopurtelim

4/Seker, yumurta ve peynir karisimina kopurttugumuz yumurta beyazlarini ekleyip karistiralim.

5/Eger tek kisilik porsiyonlar yapilcaksa, genis ve yayvan sampanya kadehlerinde cok sik oluyor, buna gore de kedi dillerini bardaga uyacak sekilde kesip, onlu arkali hizlica kahveye batirip bir sira kedi dili yerlestirin butun bardaklariniza
- Eger buyuk bir borcam kullanacaksaniz bir sira onlu arkali kahveye batirilmis (hizlica, cok batirmayin micik micik olup eriyor sonra) kedi dillerinizi borcama yerlestirin.

6/Birinci sira kahveli kedi dillerimizin ustune hazirladigimiz kremayi dokun, kedi dillerini kapatacak sekilde.

7/ Ikinci sira kahveli kedi dillerimizi yerlestirelim ve gene bitince ustune kremadan dokelim, kedi dillerini saklayacak sekilde.

En az 2-3 saat buzdolabinda beklemeli..


Ustune kakao veya kahve serpistirerek servis edelim


Afiyet seker olsun :P

8 comments:

Anonymous said...

Yuppiiii!! Asli saol canim ya tarif icin :) Budur valla, sen yaptigin icin midir yoksa tiramisunun kendisinden midir ama benim de yedigim en guzel tiramisuydu kendisi...

Opuyorum sizi coookk... Bu arada soylemeden gecemicem o kadar cook BBC:101 Good Food dedin ki aldim bi kac kitabini, simdilik tarifler denenmek icin beni bekliyor...

Gizem said...

Lahana bize Tiremisu yap
Lahana bize Tiramisu yap

Gizem de bruxelles degiiil, bizzat Turkıyelı

Yesim said...

Olmaz olmaz fotoğraf da isteriz, hem tadına bakmadan anlamayız güzel miymiş diil miymiş! Gizem'in çağrısına katılıyorumm
Lahana bize tiramisu yap :)

Asli A. said...

Yaparim ayOOoool :D
En kisa zamanda yapila o zaman..
Yaa :( bu sefer resmi cekemedim.. Unuttum valla.. ama bir sonraki, yani sizin icin yapilacak tiramisuyu beraber cekeriz :D.. tamam midir?

Anonymous said...

MERAVIGLIOSO :)

Asli tesekkur ederim ya bu kolay ve bi o kadar da nefis tarif icin...

Anonymous said...

Peki yumurtanin beyazini koyduktan sonra iyice mi cirpalim yoksa soyle bir karistiralim mi?

Asli A. said...

Derya Daykal 332'cim :)

ben mikserin en dusuk ayarinda cok az cirpiyorum ilk basta, sonra da spatulayla karistiriyorum eger tam karismadiysa..ama elimi hafif tutmaya calisiyorum :)

Günün Hikayesi said...

Asli,bu tarifte "whipping Cream" gibi birsey kullandin mi? kac kere denedim, seninki kadar lezzetli olmadi.
benimkinin sosu cok sulu oluyor.
:-(((